Fighter

Fighter

Amazing Feeling.

Berjalan pulang dari meeting, saya bergegas menuju ke kedai berhampiran.
Cadangnya nak mencari minuman, kopi atau nescafe.
Tapi bila saya sampai, saya pusing satu kedai sampai langsung terlupa nak beli apa.
Tengah jalan-jalan dalam kedai tu, tiba-tiba ternampak mango pickle kesukaan kawan sebilik saya.
'Eh Mi suka ni..' saya bermonolog dalam hati.
Saya saja ambil, selesai bayar, saya berjalan keluar. Tiba-tiba di pertengahan jalan,
"Ya Allah, aku lupa nak beli nescafe tadi.." Senyum sambil tepuk dahi.
Tapi memandangkan dah di pertengahan jalan, tak apa lah. Saya fikir lain kali saja lah minum. Cadangnya nak minum supaya boleh bertahan nak stay up malam untuk siapkan kerja.
Pegang kunci, buka pintu sempat lagi fikir,
'Ya Allah, bestnya kalau ada nescafe..'
Lepas tu masuk bilik, letak beg, duduk atas katil, baru perasan,
"Ehh?"
Rupa-rupanya kawan sebilik dah belikan nescafe, dan dia letakkan semasa saya pergi meeting. Terkejut saya, rasa macam, ya Allah terharu dan rasa baiknya Allah.
Lepas tu saya masuk bilik kawan saya di sebelah nak berterima kasih dengan dan serahkan mango pickle kesukaannya, tiba-tiba dia sengih..
" Eh farah, lama dah nak makan ni.." Sambil dia senyum girang.
And at the moment, I was speechless.
See?
Masya Allah, walaupun hanya lah sekadar kisah nescafe dan mango pickle, tapi situasi ini memberi kesan di hati saya.
Baiknya Allah.
The Most Merciful, the Most Kind, He knows and sees all things, and He knows what’s in our hearts. Allah never leaves us,
He is the Creator, the Sustainer, the one who holds power over everything that happens in our lives.
A human being may not hear those silent words said, but Allah, above us all hears them. He sees what’s in our hearts, he hears the thoughts unspoken, and he knows exactly how we feel.
To reflect upon, He knows better and truly He is the best planner of all.
Have faith! 

Nur Farah Ahmadi.

No comments:

Post a Comment